Man calculating his bills while his family are on the sofa

Ken je de 5 grootste administratieve lasten van aannemers?

Kost administratie je ook bloed, zweet en tranen? Bouwondernemers krijgen inderdaad te maken met nogal wat rondslomp. Ontdek of je deze 5 grootste administratieve lasten herkent en wat je eraan kan doen!

#1 Help, mijn contacten

Waar had je dat telefoonnummer of het adres van die klant ook alweer genoteerd: op een post-it, op de gyprocmuur van een werf, in je agenda of ergens in Excel? Bouwsoftware is je redding: je hebt dan altijd je contacten bij de hand.

#2 Pff, die offertes

Vraag je je ook af hoe je nog aan werken moet toekomen met die offertes? Laat je dan helpen! Met een administratiepakket gaat de kostprijsberekening van een project zoveel sneller. Zo kan jij weer terug naar je werf!

#3 Oeps, mijn documenten

Een overload aan papieren, classeurs enz. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Onze tip? Sla je documenten online op in je bouwsoftware.

#4 Regi-watte?

Je wil natuurlijk alle uren kunnen bijhouden die jij en je mannen presteren op de werf. Een heel gedoe als dat ‘s avonds nog moet. Het kan nochtans anders: registreer alles gewoon meteen online!

#5 F… facturen

Moet je je facturen ook bij elkaar puzzelen op basis van informatie uit Excel, je uurregistratie, materiaalkosten enz. Een gedoe, we kennen het. Wist je dat je bouwsoftware je facturen automatisch maakt? Als dat niet makkelijk is!